1

Téma: Bambus na tyčovinu

Ahoj všem, jsem naprostý začátečník, proto bych byla moc ráda, kdyby mi někdo znalý poradil, jaký druh bambusu se dá pěstovat na tyčovinu a přibližně za jakou dobu bych mohla "sklidit" tyče :-) Uvítám rady jak a kde pěstovat. Předem děkuju moc všem zúčastněným a přeju mnoho úspěchů a radosti ;-) Monika

2

Re: Bambus na tyčovinu

Tyčovina se dá získat ze všech větších  Phyllostachysů. Tyče se sklízejí zhruba po třech letech až když dostatečně vyzrají. Dále záleží na tom jak velkou si koupíte sazenici. Pokud malou, tak ještě pár let potrvá než tyče narostou do větší velikosti.

3

Re: Bambus na tyčovinu

Téda - těch je :-) Pomohlo by mi upřesnit druh - opravdu nevim, který bych si měla vybrat... Ale i tak moc díky za odpověď, něco o nich počtu.

4

Re: Bambus na tyčovinu

http://bambusy.info/?clanky:s-jakymi-druhy-zacit

5

Re: Bambus na tyčovinu

Na co ty tyče chcete? Některé druhy mají tyče rovnější, některé jsou zahnuté, některé barevné. Dokonce si ode mne jeden zájemce bral Pseudosasa japonica na výrobu šípů. Rozhodně nejsou vhodné formy Phyllostachys vivax mají tenké stěny a jsou křehké.

6

Re: Bambus na tyčovinu

na karate, jak bývají sestavena komba se zbraněmi. Pro kamaráda. Dik

7

Re: Bambus na tyčovinu

no já bych je časem chtěl používat i jako stavební materiál

8 Naposledy upravil: spin90 (04.01.2008 12:29:14)

Re: Bambus na tyčovinu

wufeng napsal:

Na co ty tyče chcete? Některé druhy mají tyče rovnější, některé jsou zahnuté, některé barevné. Dokonce si ode mne jeden zájemce bral Pseudosasa japonica na výrobu šípů. Rozhodně nejsou vhodné formy Phyllostachys vivax mají tenké stěny a jsou křehké.

Aha takze Phyllostachys_vivax_AUREOCALIS nie je vhodny na tyce? Ja som prave s tym druhom pocital. OK takze musim vybrat nieco lepsie. Mohli by ste tu niekto napisat konkretny dobre rastuci vysoky a lehko ziskatelny druh?