1

Téma: Rychle rostoucí bambus - poraďte

Zdravím všechny příslušníky fóra a především jeho stvořitele!
Nemám skutečnosti s pěstováním bambusu, přesto mě tato rostlina velice fascinuje. Přečetl jsem o ní mnoho článků a slyšel o nespočtu rekordů,co do velikosti nebo (a především) rychlosti růstu. Velice mě zaujal článek, že některé druhy bambusu dokáží vyrůst více než metr za den.
Chtěl bych se tedy obrátit na Vás, jakožto odborníky, popřípadě amatéry se spoustou zkušeností. Nikde se mi nepodařilo dohledat který druh dokáže takto rychle růst. Proto prosím, jestli by mi někdo pomohl tohoto rekordmana identifikovat. A popřípadě poradit, jaké jsou ideální podmínky pro růst tohoto druhu. Jsem mimo jiné i fotograf a časosběr růstu takové fascinující rostliny by vůbec nemusel být k zahození! (rád bych se o něj i podělil pro váš web)
Mimo jiné taky zvažuji vysazení jednoho, či dvou, exemplářů druhu Phyllostachys viva na zahradě. Mám tam možnosti jak celodenního slunce, stínu i polostínu. Jaké světelné podmínky vy byli nejvhodnější?
Předem děkuji za všechny odpovědi a přeji hezký den.
Zdeněk z Opavy.

2

Re: Rychle rostoucí bambus - poraďte

Pochybuju, že v podmínkách ČR dokáže jakýkoli bambus vyrůst metr za den. Někde v tropech možná ano, ale ty druhy by u nás stejně rostly pomaleji a nezvládly by přezimovat.

3

Re: Rychle rostoucí bambus - poraďte

Nebyl by až tak velký problém mu vytvořit ideální podmínky. "skleník"  ve kterém by byla vysoká vlhkost a dobrá teplota. Prostě ideální podmínky pro růst. Když se dají takhle pěstovat exotické plodiny proč by nešel bambus?
Problém je spíš to, o který druh jde a jaké podmínky jsou pro něj nejlepší. Pokud je to druh který se dorůstá 5 metrů tak by s tím vytvořením podmínek mohl být problém, to uznávám.
Nicméně, děkuji za odpověď :-)

4 Naposledy upravil: Jarek (18.01.2019 01:54:42)

Re: Rychle rostoucí bambus - poraďte